Thursday, May 27, 2010

CARA HALUSKAN KULIT

Salam tuk sume...hari ni VS nak bagi petua atau cara menghaluskan kulit...haaa mari laa kita mencantikkan diri...kalau yang banyak duit tu tak pe laa..boleh pegi spa..macam VS yang tak berapa nak ada duit ni...kita ikut laa cara yang murah cikit...tapi hasilnya...setanding dengan spa..tapi dengan syarat kene rajin la kan..bab rajin ni yang sedap nak dengar...hahahaha...jom kita layan petua ni..

Buah keras dan minyak zaitun halus kan kulit.
Tumbuk buah keras dan campurkan bersama minyak zaitun. Kemudian gosokkan campuran bahan tadi keseluruh badan seperti scrub. Insyaallah kulit akan menjadi halus sekaligus menghilangkan daki-daki serta sel kulit mati daripada badan.

Pisang cantikkan kulit wajah.


Kupas seperempat daripadanya kemudian lumatkan dan sapu pada wajah. Biarkan selama 15min sebelum dibersihkan dengan air suam diikuti dengan air sejuk atau ais. Keringkan wajah dengan tuala yang lembut.

Air kelapa dan santan lembutkan kulit tubuh.

Kupas 2 biji kelapa dan parut. Perah santan dan masukkan santan,air kelapa berserta hampasnya sekali kedalam bekas mandi. Berendamlah selama 15min dan gosok badan dengan hampas kelapa tadi. Amalkan petua ini seminggu sekali dan lihat nanti hasilnya.

Ok sekarang dah tau petua...marilah kita mencuba...tak payah nak beli krim yang mahal-mahal kan....selamat mencuba...

No comments: