Monday, July 8, 2013

kek lapis keladi




Kek lapis keladi ni aku buat minggu lepas...dah lama terasa nak makan...tapi keladi susah nak dapat...keladi ada musim ke???x tau pulak aku..hehehe...bila pegi Family Store tgk ada...aku pun beli laa...mak aiiii mahalnya...1kg rm8...bila dah beli..keladi ni dok betapa lak dalam peti ais dekat nak seminggu....hahaha...seb bek x tumbuh macam keledek aku....kikiki...yang buat lamanya pasal...bila aku ada masa bahan lak x cukup...bila bahan dah cukup...aku lak x de masa.....


Ni dia kek asas dah siap...siap terlebih time lagi...kikiki..seb bek x hangus...


Ni tengah menggodek kastardnya...baunya....mak aiiii sodapppp...psstt...keladi memang peberet aku...x kira la goreng ke...ais krim ke..pape je laa...memang aku suka...


Aku dah ukur2...nak potong tiga...nipis sgt...nak potong dua...x cantik lak lapisnya...sudahnya aku kerat 2...dan potong lagi 2....dah jadi empat...uikkk dah tinggi plak....x penah aku tgk org buat 4 lapis....hahaha....bila ku pikir...kek ni nak makan lambat lagi boleh makan nya...sebab nak kene simpan dalam peti ais bagi keras sikit baru leh potong...sedangkan tekak aku ni dah x sabar nak ngap...jadi aku buat 3 lapis...yg baki 1 tu...aku letak je kastard n makan anak beranak dulu....hahaha....


Ni la rupe yg dah siap di lepa kastard...x de licin cam pro buat le...ni pun dah terasa bangga ni....hahaha


Haaaa...dah siap tabur kelapa kering...n siap untuk di simpan...tapi 10x sekejap aku dok bukak peti ais n tekan...rasa dah keras lom....x sabo nak potong....kekeke....resepi ni aku amik kat my resepi 2 tahun lepas  n aku salin dalam buku....x ingat  resepi sapa...sedap kek ni...terima kasih ye pada tuan punya resepi...n myresepi....




2 comments:

mama ila said...

bestnye!!! saya pun suka makan kek lapis keladi dan pandan..nak2 lam peti ais...

Viva Sakura said...

hanya yg suka je tau betapa syoknyaaaa....hehehe