Tuesday, February 5, 2013

BR1M 2.0



kad jemputan

ni duitnya

Bermula dari semalam...seluruh rakyat Malaysia yang layak menerima BRIM...dah pun terima...macam-macam versi cerita aku dengar...yang positif dan yang negatif...sebenarnya mudah je...bersyukur la kalau dapat...kalau tak dapat...dah sah-sah la korang kaya...betul tak?sebab bantuan ni untuk family yang pendapatan isi rumah di bawah 3k...jadi tak payah la nak di politikkan....jangan la di kusutkan kepala dengan tanggapan yang bukan-bukan....tak payah la pikir apa niat kerajaan bagi...kalau orang bagi benda elok...niat baik la tu...kalau bagi racun suruh makan ke...baru la niat jahat....tak gitu????

 hujan gerimis...dtg ttp dtg...

Ada yang aku tengok ni...kutuk kutuk jugak...maki maki jugak....tapi duit sebat je...bila aku tanya...dia cakap....ni sume duit rakyat...betul la tu duit rakyat....duit rakyat dikembalikan kepada rakyat....ok la tu...apa masalahnya?????(pada aku laaa...)...kalau pada org lain...jadi masalah...aku tak nak pikir laaa...banyak benda lain aku nak pikir...bagi orang kampung macam aku ni...asal kan dapat hidup aman damai...aku dah syukur dah...dapat hidup selesa...aku dah syukur dah....tak payah la nak kaya raya sangat....kang perompak dok attact rumah aku lak...tak aman aku....
borak-borak sambil tgu giliran

Pasal harga barang mahal...pada aku biasa laaa...arwah mak aku dulu cakap....dulu dia g pasar bawak 50sen je...macam-macam dapat...dulu lain....sekarang lain...macam lagu SM SALEM tu...dulu aku gi sekolah pun belanja 50sen paling banyak....skang anak aku...rm2...ada anak jiran aku...rm5....haaaa....kan beza tu...terpulang laa masing-masing nak menilaikan duit sekarang....kalau gaji 3k...jangan la belanja sampai 6k...pastu merungut macam orang hilang akal...hehehehe...

Ukur duit di poket sendiri.....jumpa lagiiii...