Friday, February 8, 2013

Alahai anak omak!!!!!




Aku ada terbaca keluhan hati sorang isteri ni....katanya hubby dia ni tergolong dalam golongan anak emak....paham-paham je la kan kalau dah mak terlalu sayang kan anaknya...bagus laa kalau sayangkan anak...tapi jangan la terlampau-lampau...sampai anak tu tak boleh berdikari langsung...dan isterinya cam tak de function pulak...sampai dah kawin pun mak dia dok sibuk nak buat kan itu ini tuk anak dia...kononnya mak dia ni lebih paham apa yang anak dia makan...pakai....waduhhhh kalau macam tu...tak payah le kawin kan anak tu...kepit je celah ketiak....hahahahaha....

Ada gak mak yang terlalu bergantung pada anak dia....serba-serbi nak mintak dari anak...dari hal besar sampai lah hal yang kecik2....hmmmm makan hati lah anak menantu.....ye laaa bila anak tu dah kawin...kan dia ada tanggungjawab pada anak bini dia pulak....kalau semua dia nak pikul...senget la pulak bahu nanti...memang lah kene utama kan mak....tapi jadi mak ni kene lah faham situasi anak.....hati dan perasaan anak....biasanya...bapak2 ni tak de hal...dorang cool je...buat bodo je....tak nak campur urusan anak...pandai korang la nak idup katanya....

Pada pendapat aku lah....ni pendapat aku tau...mak-mak yang ada anak lelaki ni....ajarlah anak2 lelaki  berdikari....jangan lah sume benda mak nak buatkan dari tapak kaki 2 jari...sampai dah tua bangka...ada jiran aku ni....anak dah form five pun...dia masih susun kan jadual dan basuh kan kasut sekolah....amcam ni???sudahnya...bila mak sakit...anak jadi huru hara...goreng telor pun tak tau...kalau dah kawin amacam?tak menyusahkan bini ke?budak-budak ni memang suka lah kalau suma mak buat kan...dia dok goyang kaki..tapi bila dah kawin tebiat tu bawak sampai ke besar...kesian kat bini dorang....kain baju tak tahu masuk dalam bakul...pinggan sebijik tak tau tolong basuh...mana tak tensen bininya...tu yang ramai isteri2 kene darah tinggi...hehehehe


***kene ada win-win situation***



2 comments:

Kesuma Angsana said...

seb baik en hubby leh berdikari hehehe

Viva Sakura said...

kekeke...kalo x...masak le badan..