Friday, January 11, 2013

NEGARAKU

Melihat apa yang berlaku akhir-akhir ni...amat membimbangkan aku....walaupun aku ni bukan siapa-siapa...tapi aku ni pencinta kedamaian....aku sedih...sakit hati tengok anak bangsa sendiri dengan rela
membiarkan maruah bangsa..agama dan negara di pijak-pijak....negara yang dulu aman...bertukar corak...rakyat yang bertoleransi bertukar rentak....

Aku terfikir...untuk apa semua ni?Apa yang di perjuangkan?kalau akhirnya nanti...Menang sorak kampung tergadai....aku bukan arif dalam bab mentadbir negara....tak jugak dalam bab agama....aku bukan lulusan Al-Azhar....cuma lulusan Universiti Malaya....aku bukan tinggal di banglo mewah...cuma tinggal di teres kos sederhana....tak pernah pun dapat pakai kereta mewah....cuma satria....tapi syukur alhamdulillah.......

Apa pun yang nak diperjuangkan...fikirkan lah nasib anak cucu kita....jangan ada yang merempat di negara sendiri.....


No comments: