Monday, January 24, 2011

Tanah oh tanah


salam semua...

Korang penah jumpa atau dengar tak kisah orang yang tak de tanah tapi mengaku tanah orang sebagai tanah die....hahahaha...mesti korang rasa pelik kan tak pasal-pasal pulak n3 aku ni cerita pasal tanah....

Benda ni belaku kat aku...pada suatu pagi yang hening (baca ala-ala novel sastrawan...huhuhu) tetiba orang yang sewa kedai aku talipon...die bagi tau yang ada sorang lelaki datang marah-marah...lelaki ni cakap kenapa berniaga atas tanah die...uikkk...kes ni kali ke 2...lelaki yang sama....ape prob jantan ni?hilang akal ke ape???? aku relek je laa tapi hati panas gak....sebab setau aku name tanah dalam geran ni...nama mak aku n aku...bila masa pulak ada name orang lain? aku pun belek2 semula gran...sah tak de name orang lain...aku tengok lak permit bangunan aku...atas name aku sorang...tak tercatat lak name orang lain....no no no no...tidak n tak de....

Suka-suka die nak ngaku....aku punya la berusaha kumpul duit buat kedai n bagi kat orang sewa...modal pun tak pulang lagi...tetiba nak main ngaku-ngaku je....dey tambi...ada akai ka tada akai?????

Aku pun ajak la mr.lova2 balik kampung pi jumpa dengan dua pupu aku yang tanah sebelah ni...pasal yang jantan ni adik die....kata si kakak ni...name die dalam geran tanah adik beradik die pun x de ...dah kene potong...pasal die dah jual kat adik beradik die yang lain....kakak ni cakap....abai kan je die...die ni meroyan agak nya....dah tak de tanah....hahaha...

Aku pelik...orang macam ni pun ada...

No comments: